Jag är upptagen, var god stick!

Finns så mycket konstigt folk som man undrar hur fasen de hamnade där de är idag... Var på sjukhuset idag för en av mina regelbundna provtagningar, betalade ännu 80 (!) kronor och ökar på min andel till den allmänna sjukvården, fick ett nytt stick i armen, ett nytt plåster och ett nytt blåmärke så folk tror jag är heroinist. Men ok, det var inte poängen. Grejen var att eftersom min medicinordination är utsatt på ett år, och det året har gått nu om två veckor så tycker man väl att något nytt borde hända. Har nämligen hört att det inte ska vara så bra att ordinera sig själv att sluta medicinera... Dessutom kanske någon kunde vara så vänlig att undersöka om mina lungor ser ut och funkar som de ska numera..

Nåja, eftersom jag ändå var på sjukhuset gick jag fram till disken precis efter entrén, antog att man kunde fråga den lilla damen som satt där var jag ska vända mig eller hur jag ska få tag på min läkare eftersom de inte precis lämnar ut sina direktnummer eller hemadresser. Väluppfostrad som jag är och artigt frågade jag bara "Ursäkta, jag undrade bara var jag ska vända mig om jag vill få tag på min läkare?" Tant-fan stirrade på mig och såg ut som om jag frågat henne vilken färg hon hade på sina trosor eller när hon hade analsex senast. URSÄKTA MIG DÅ!!! URSÄKTA ATT JAG STÖR I DITT FÅNSTIRRANDE PÅ SKÄRMEN!! Bad till och med om ursäkt INNAN jag bad om hjälp så att jag inte störde något telefonsamtal eller nåt... Hon synade mig uppifrån och ner ( flickor i kort, svart hår, hål i näsan och svarta luvtröjor är tydligen ingen favorit. Hon såg mer ut som nån som föredrog det blonda, lockiga och prinsessklänningar, men whatever... Jag var ju trevlig!! ) "Men lilla du"  sa hon. "Det är ju faktiskt inte MIN avdelning" Nä, men det förstod jag ju alldeles själv, därför jag frågade var jag skulle vända mig, dumfan... Sen muttrade hon nåt om att jag får väl ta reda på vilken avdelning han tillhör eller vad han heter åtminstone. Jag rabblade både avdelning och namn men tanten såg lika sur ut för det... Hon kanske skulle ha kafferast eller nåt. En rökpaus...eller två. Eller så behövde hon bara få ligga lite... Hon suckade tungt. IGEN. "Jaha..men DÅ får du gå igenom den DÄÄÄÄR dörren och fråga i DEN receptionen förstår du väl" Jaja, ursäkta mig då... Otroligt serviceinriktad människa. Hon kommer då aldrig bli månadens anställd... Tröstar mig med att hon förmodligen aldrig får ligga heller...

( Det hör inte till saken men kan ju meddela att när jag väl kom till rätt avdelning och rätt receptionist var HON betydligt mycket trevligare, men min läkare var visst tjänstledig och inga anteckningar fanns på mig... Nä, men då är ju allt som det brukar...Går bra att ALLTID ramla mellan olika bord! )

För det är ju ganska roligt att äta medicin som användes som råttgift förr i tiden...ska aldrig sluta....mums...

image73
Typ...SÅ såg hon ut....elakt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0