Nu har bebis kommit!!!

Söndag 30/3: Bebispojke, kl. 12:08, 3475g, 53 cm.

Händelserik helg. Äntligen har familjens senaste älskling kommit och min lillasyster har blivit mamma. Så häftigt!! Stackars syster hade värkar från halv fyra på lördagmorgonen och fick inte sin efterlängtade son förrän vid lunch dagen efter. Vi var inne på förlossningen "på riktigt" vid halv ett natten mot söndagen, innan dess hade vi varit inne och vänt eftersom hon inte hade öppnat sig tillräckligt. Mycket smärta var det de där timmarna..

10:45 på söndagen började krystvärkarna och ut kom bebis efter nästan en och en halv timma. Ni skulle sett mig! Tuffa storasyster har gått och blivit blödig och stod med tårfyllda ögon genom halva förlossningen. Förstår nu hur maktlösa pappor känner sig när de står där. Förstå själva att se någon ni älskar ha fruktansvärt ont och inte kunna göra ett skit. Hade inte ens med mig mackorna som jag bredde. :D Men hon var grymt duktig, och jag är enormt imponerad och stolt över syster. Så mäktig upplevelse att se huvudet komma fram och sedan hela killen. Sådant upplever man nog inte två gånger...

Men killen är såååå fin!! Otroligt söt, massa svart hår, stora, mörka, klara ögon och pyttelitet gulligt ansikte. Lillkillen lär bli lagom bortskämd.
:D

Söndag 30/3-08. Årets första riktigt varma dag. Han kom med våren....


image62
På mammas mage


image63
Väga sig lite...


image64
Med mormor

image65
Med moster


image67
Å hos mamma igen....smarta killen...



Kommentarer
Postat av: Anneli

Efterlängtad o redan älskad av så många...Ska alla älska alla på Statt... Välkommen till världen bebis!! Om du e så fin idag, vad ska du inte vara om 20 år?? Ring mej då!!! Först tog du plats i mammas mage, o nu tar du plats i mitt hjärta...Tror minsann vi har fått en liten strandraggare...

2008-04-02 @ 10:26:27
Postat av: Jennie

tsss.....gulligt. :D

2008-04-02 @ 10:49:33
Postat av: Sandra J

Meh! Hur kan jag ha missat alla dessa bilder?! Haha, va knäpp jag är. Fin är han!

2008-04-05 @ 17:27:52
Postat av: anka :)

hej jennie.. Söt bebis :) Vad heter han? Länge sen man såg dig, vart har du tagit vägen? Har oxå en blogg.. anka8.blogg.se :)

2008-04-11 @ 07:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0