Åren går men jag blir inte äldre...eller?

Upptäckte en sak idag... Jag blir fan äldre. Till och med gammal, så småningom.... Satt tillexempel och diskuterade saker att slösa pengar på med en kompis idag, avd som är okej att slösa på och vad som är "onödigt". Kom fram till att det är onödigt att göra av med halva månadslönen på sånt som veckotidningar, tillexempel, eller nyare, större, bättre teknikprylar hela tiden. Det är sådant man inte behöver egentligen... Sedan kom gamla Jennie med en superfin kommentar: "Okej att man slösar pengar på en hobby, men kanske inte sådant som man bara kan använda en gång och sen är det borta. Men. MEN...Videospel är väl okej, det kan man ju ha roligt med sina kompisar med" OMG!! Videospel?? Får man fortafrande säga så?? När sade någon så senast som inte var någons mormor?? Hej och hå...ville mest ta mina virkpinnar och springa iväg till någons tonårige lillebror och lära mig lite hippa inneord... 24 år och gammal som gatan. Så tragiskt....

Senare ikväll satt jag också i rökrummet och pratde med två kollegor. En äldre och en yngre än mig. Vi satt och pratade om julborden och allt gott som man tycker om där. (Iofs är det mesta tjatigt och skittråkigt, men ändå, för nostalgins skull) Den yngre av oss började rabbla knäck och smaskiga lådor och prinskorv och sånt. Jag och den äldre (jag skulle vilja säga att det var Jesper, men vill inte avslöja honom som gammal) dreglade över marmeladgodiset. Mmm, de där goda gelegodisarna...marmeladen du vet, de fyrkantiga i olika färger... Hjälp igen!! Marmelad??! Det är också sådant som mormödrar lever av. Marmelad, marsipan, anthon bergh, hårda karameller och sånt... Det är godis man lär sig tycka om med åldern... Men inte vi inte....för vi är redan lastgamla tydligen....Kan man plocka ut nån pension av nåt slag?





När jag blir stor ska jag bli klok så klok och lära dig allt jag kan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0