När det regnade inatt

När det regnade inatt var jag på väg hem.Det är en femtonminutersväg. Jag fick ett paraply fast jag sade att jag älskar regn. När jag kom ut föll det mer än jag trodde och jag fällde upp mitt paraply ändå. Jag tänkte på hur platt håret blir av regnet och hur sminket rinner av fukten. Jag blev blöt om fötterna och tyckte det var obehagligt. Byxorna blev kalla och klibbade mot låren. Då hade jag fem minuter hem.

När det regnade inatt gick jag in i hotellets lobby. Det satt en man i soffan där och sov. Han hade tre plastkassar med pantburkar vid sina fötter, en skitig jacka och ingenstans att ta vägen. Och utanför fönstret öste det fortfarande ner...

När det regnade inatt kom jag hem, tog av mig mina blöta kläder, tog en varm dusch och somnade mellan sköna, torra lakan, under ett tryggt tak och mellan fyra väggar.

Mannen sover fortfarande i soffan. Hans jacka är fortfarande skitig och hans kassar är hans enda bagage. Regnet öser ner och han undrar; När fa-an ska det sluta regna?

Om man är för dum för att uppskatta det man har ska man tamefan ha en örfil. PUNKT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0