Det är jag som är Grinchen

Ni vet...snubben som snodde julen. Om jag kunde, skulle jag göra det.

Är inget jättestort fan av det här med julfirande. Tycker det är jätteroligt att köpa presenter åt folk, men fan inte under sådan här press. Grym ångest så fort jag inser att det är någon man glömt, att det är fel storlek, fel färg, fel summa, whatever. Påtvingade firanden är fruktansvärda. Mmm...joråsåatte...idag är det onsdag. Då blir det köttbullar och sill och kalle anka och paket och heeela familjen och Oj vad trevligt...le för i helvete, LE! Nä....inte my kind of music. Det betyder ju dock inte att jag inte älskar min familj, för det gör jag. Mest av allt. Men varförvarförvarför...tror ju inte ens på tomten...

Det är över om 33 timmar...hoppas jag sitter på Time då...fin tradition det. Bästa jultradition jag varit med om...

Okej, lite stress kvar. Alltid stress för mig innan man kommer hem. Om jag trodde på nyårslöften skulle jag lova att planera julen bättre nästa år. Men det gör jag inte,....så skit samma.

Till er alla (som tror på julen) från mig alla (som inte gör det) Ha en himlans fin jul!!

Grinchen...missförstådd stackare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0