"Di ä synn om di fatti´a"

var det Krösa-maja som sade så?? Kommer inte ihåg, men bra var det. För det ÄR synd om de fattiga. Och då menar jag inte bara de som har enormt stora hål i sin ekonomi, utan de som är fantasilösa, korkade, IQ-befriade, trångsynta och inskränkta. SÅDANA människor är det synd om. På riktigt. Förstå själva när hela eran värld består av kläder, smink, viktupp- eller nedgång, din största Idol-idol, korkade åsikter om sådant de inte vet något om eller fantasier om det motsatta könet. Förstå själva hur jobbigt det måste vara att inte vara kapabel att tänka en intelligent tanke utan att fråga någon annan om råd. Förstå vad SVÅRT när man har någon som...eh...till exempel Carolina Gynning eller nån, som förebild och tycker att hon har bra saker att framföra. ( Nu är ju det här inte något inlägg som är inriktat att hoppa på Gynning. Jag tror faktiskt att hon är intelligent egentligen. Det som gör henne så förbannat dum är att hon spelar så jävla korkad hela tiden. Sorgligt. Man ska väl för fa-an ta vara på den inteligens man har?? Synd att man måste vara dum för att bli känd) Jag tycker även att Adolf Hitler var intelligent. Någon som kan manipulera så många människor att göra som man vill är inte helt dum i huvudet. Synd bara att han inte använde intelligensen till något bra..

Jag tycker synd om folk som lever i små bubblor. Jag tycker synd om folk som tror att deras värld är allt som finns. Jag tycker synd om folk som aldrig kommer se längre än till sin egen nästipp. Jag tycker synd om de som har rest till Egypten och tror att de sett världen. Det spelar ingen roll om du bor i Flen och aldrig har sett något annat, du kan ändå vara världens mest beresta, intelligenta människa. Allt handlar om vad du vet, vad du lärt dig och hur du lärt dig uppfatta världen. Öppna ögonen och titta liiite längre fram. Jag lovar, det kan vara spännande att se vad som finns runt hörnet...

Själv har jag aldrig varit i Egypten. Jag anser mig inte ha svar på alla världens frågor. Jag tycker inte att jag är intelligentare än de flesta. Jag vet bara att jag har jävligt mycket åsikter, jag kan stava rätt och jag har sett både runt hörnet och ner i rännstenen. Tro mig, alla där är inte rånare. Och man behöver inte gå dit för att stanna. Man kan gå dit för att lära sig, bli en gnutta ödmjuk och få förståelse för andra. Och respekt. Respekt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0