Fuck you, I´m from Tuna!

Jodå, jag snodde rubriken från en Facebook-grupp...

Och apropå fenomenet med Facebook så har jag liksom aldrig hunnit fastna i det där träsket. Jag går in ibland, kollar om jag känner igen någon från förr, tittar på foton från gemensamma grupper och smyger på folk man egentligen inte gillar bara för att få se hur fula de är idag. (nja, det sista var mest för att provocera) Men idag, idag hittade jag en Quiz om hur mycket stockholmare man var eller nåt sånt, skrivet av en bitter 08a som inte gillar någon utom sig själv och eventuellt en eller två andra 08or. Strunt samma, gjorde quizzen och har inte fått så låga poäng sedan jag fick mitt första IG i geografi första året på gymnasiet. Helt fantastiskt så mycke INTE 08 jag är.... Skönt, jag som redan VET att jag får en smärre hjärtinfarkt varje gång jag kliver av tåget i huvudstaden....

Hur fa-an skulle jag kunna veta att stockholmare INTE pratar med psykot som nyss slagit sig ner mittemot dem på tunnelbanan. Hur skulle jag veta att de gömemr sig bakom en Metro i hopp om att psykot ska tröttna, bli tyst eller kliva av. Att prata med dem är ju MYCKET roligare. De har ofta sköna åsikter och synvinklar... En del av dem har säkert till och med varit i Narnia och Nangijala ett par gånger om. Det du!! Det du 08! Det är annat än Stureplan och backslick! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0