Ibland stannar världen en stund

Det är då man passar på att andas. Tar djupa andetag som fyller lungorna och hoppas att luften ska räcka till nästa hela varv jorden snurrar igen... Min luft är snart slut...och jorden vägrar sluta snurra. Undra vad som händer då? Om jag kvävs långsamt eller om jag hittar ett annat sätt att leva på? Förnuftet säger åt mig att då dör jag...hjärtat säger att jag kommer lära mig andas hallonsaft. Klarar sig alltid...på något sätt...

Ibland vill jag bara ha en andningspaus. Ge mig en chans att stanna, tänka, organisera, fixa! Svårt att få papprena att stämma när det hela tiden virvlar runt huvudet på en. Oftast vill jag få andas ensam bara...sitta i mitt hörn och se hur jorden suckar tungt och sluter sina ögon en stund... Alla kan behöva den där pausen... Ingen kan leva utan syra...utan drivmedel, bensin, hallonsaft...

Okej, låt mig vara! OMG! Vad är problemet??

När jag blir stor ska jag styra spaken som snurrar jorden...

image118


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0