My way or the highway. IT´s MY WAY OR THE HIGHWAY!!!

En gång följde jag en stig någonstans, den ledde till platser som aldrig fanns.

En gång valde jag fel väg. En gång valde jag fel sort. En gång valde jag fel liv.

Jag har valt mera rätt nu. Den här gången är stigen rakare. Den här gången är inte stigen kantad av döda träd och vissnande blommor.

En gång trodde jag att fel väg var en bra väg. Jag såg aldrig att det var en illusion.

Jag tog mig in på en annan väg när jag insåg att illusionen var nån annans dröm. Jag tog mig ut när jag insåg att fel väg var någon annans val för mig. Jag bröt mig loss när jag insåg att nån annan försökte bestämma över mitt liv, min väg.


Jag hittade min egen väg. Den var ljusare, bättre, min egen. Kanske också en aning krokig, men den omges av mer ljus, mer levande växter och mindre död. Och den är min...Den är mitt val och det står jag alltid för.

It´s My way or No way. (My way or the highway)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0