Trafikavgift

Stefan berättade om en granne till sig. Lite sorgligt...men ganska charmigt ändå. Antar att ingen som känner grannen läser det här, så antar att det är okej att skriva om det. Han berättade om när han precis flyttade in i sin lägenhet och den här grannen, som tydligen är en gnutta psykiskt labil, kom fram till honom med en telefonräkning i högsta hugg.
-Vad fan är det här?? Vad är det hääär??!!
Stackars Stefan....snurrigt det måste varit. Stackars grannen pekade på sin räkning.
-25:- i trafikavgift? Vaddå trafikavgift?? Jag har ju cykeln på balkongen, hur ska jag kunna vara ute i trafiken??
Såååå roligt. Skrattade så jag grät när han berättade. Men som sagt....psykisk sjukdom är inget roligt, men vissa inslag är ju så charmigt roliga att man vill krypa ihop i ett hörn och skratta i evigheter... Cykeln på balkongen...hihi..


I övrigt har jag tvättat hela dagen...surtanten som kidnappade min tvätt släppte den till slut, utan lösesumma. Tur för henne. Och för mig... Hade varit jobbigt att ta sig till jobbet med endast en handduk runt midjan, för det var ungefär det enda jag hade uppe i lägenheten. Sedan jobbade jag. Snabbpass. Hade finbesök i köket av EB. Lyx med praktikant som redan kan menyn... Tackar för hjälpen och tiden går fort när man har roligt och kyckling att marinera.

Jag ska ringa Glocalnet och säga att jag inte heller vill betala trafikavgift. Har varken cykel eller körkort för i helevte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0