Husgudar

Jag har ett par husgudar. Detta betyder inte på något som helst sätt att jag är religiös. Det betyder bara att det finns ett par figurer som jag avgudar och dyrkar i mitt hus. I min ensamhet när jag har tråkigt och behöver gapskratta. Då älskar jag dem... Arne Anka är en av dem, detta charmiga stockholms-fyllo utan någon som helst koll på läget, underbart... Och så Nemi såklart. Mest för att hon är svart.


Krille Krokodil: "Arne, man kan inte knulla sig fram till själen."
Arne Anka: "
Nej, men man kan i alla fall försöka."

LOVELY!!   Det är lite som poesi...vackert...

Tycker det är så fint med folk som inte ger upp. Man kanske inte kan knulla sig fram till själen, men kanske kanske kan man det ändå. Finns väl inget ont i att testa. Alltid gör det någon glad. Om inte annat blir de lyckliga som får delta i själva knullandet.. :P Arne Anka är en intelligent varelse. Han är ganska så bitter och det regna ofta på honom. Tycker han fetförtjänar att försöka sig på att knulla sig fram till någons själ. Sedan vill jag ha en skriftlig redogörelse för hur det gick. Vore kul att veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0