Lediga dagar är bra dagar.

Ojoj, pratade med min syster runt kvart över två på eftermiddagen igår. Hon sade att jag skulle ha jobbat lunch. Ojoj.... Då börjar man åtta på morgonen. Inte tre på eftermidagen som var min plan att dyka upp. Lagom försenad. Uppenbarligen hade chefen också noll koll på att jag borde ha varit där eftersom ingen efterlyste mig. Fint... Ringde honom strax innan halv tre. Han gav mig ledigt. Hehe, komma sju timmar försent OCH bli belönad. Det var lite som julafton igår. Spenderade dagen med att bakfyllegnälla med Anneli. Två timmar och 350:- på Akropolis. En timma och 200:- på Ming. På samma dag. Billigt med dagen-efter-mat. Åt ett chips hemma hos Anneli också. Det var gratis. Det var tur, eftersom jag förträngt ett banklån som skulle dras från mitt konto. Det resulterade i att det fanns 11,50 på det när jag kom hem. Suck...föra över nya...Mitt stackars sparkonto blir massa lidande för att jag drack några glas vin...Inte ok! Måste eventuellt panta burkar alternativt prostituera mig. PUNKT

Idag tänkte jag gå till jobbet i tid. Det är dagens mål och klarar jag det har jag i alla fall gjort en bra sak idag. Är i och för sig inte jättelockande med ett stort julbord, men pantburkarna betalar ingen hyra..inte än i alla fall.

Jag såg något jag aldrig sett förr och nu håller jag ögonen öppna hela tiden för att kanske få en skymt till, det glänste...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0