Tillbaka till verkligheten

Jag vet inte om jag är jättenöjd över det. Hade lätt stannat kvar i Edinburgh utan problem. Och kär är jag. Djupt förälskad så det värker ända in i hjärtrötterna. På riktigt. I staden. Underbar stad, mysiga människor, otroligt vackert land...och så minst lika mycket regn som här hemma, om inte mer. Perfekt för mig.

Måndagkvällen gick mest åt till att landa (hehe)... Packa in oss i lägenheten, leta reda på närmaste ställe som hade mat... Vi hittade ett ställe som hade mat, men ingen alkohol. Sedan gick vi till en pub som hade vin, men minsann inte serverade kaffe efter nio. Skitkul. Skumt.. :) Ska införa det på Perran. No coffee after nine.

Tisdagen var ett under av motion. Att undersöka Gamla stan var ett litet mission på en sisådär sju timmar. Vi gick och gick och gick...mest åt fel håll kom vi på i efterhand, men bra gick det ju ändå. Såg större delen av hela gamla stan, som är omgiven av berg och fylld med vackra byggnader som man mest åååhar och ooohar sig åt hela tiden. Som äkta turister var vi på Edinburgh Castle...såg kronjuvelerna...utsikten...gamla döda drottningar...enorma monument över sjömännen som dog i krig.... Så mycket kultur har jag nog aldrig fått i mig under en och samma dag förr. Kvällen slutade på hörnkrogen med en tallrik fullkomligt smaklösa friterade scampi, pommes och gröna ärtor. Deras matkultur är ingen större hit. Får fixa det där...

Onsdag. Upp sex. Självmord nästan juh. Men om man tycker det är turisteri att se slottet då är det ingenting emot våran onsdag. Vi Anmälde oss till en guidad busstur upp genom högländerna, till loch ness och ännu ett av deras 980 slott. En litet snabbtripp på 52 mil som varade från 8 på morgonen till 8 på kvällen. Upplevelse!! Åkte båt på Loch Ness men såg inget sjöodjur, däremot en del fula britter.


Att komma hem igen känns sådär erkänner jag gärna. Men som jag sa till Anneli. Jag har just upptäckt meningen med slaveri. Jobba, tjäna pengar, åk tillbaka.

När det tyngsta slår ner som en blixt i ditt huvud är det nog meningen att du ska se upp, ta det till dig och agera därefter.



Monty Python-slottet. Om någon bryr sig...


En bit av gamla stan. Där vi gick åt fel håll...


Ett av alla Ååååhhh och Ooooooh....


Utsikt från Edinburgh castle över nya delen av stan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0