Lagen om alltings jävlighet.

Okej. För de som inte är insatta; Jag och mamma skulle åka till Skottland förra månaden. Men det idiotiska flygbolaget ställde in vår rutt. Fine. Okej. Kan gå med på det då. Fick tillbaka pengarna och bokade en ny resa nu den 10 november. Det blev lite dyrare, men det kunde jag också gå med på. Allt bra så långt... Sedan gick det väl ordentligt åt helvete när jag skulle boka hotell själv. Utan min personliga resebyrå... Lyckades boka finfin lägenhet, fick bekräftelse osv, skapligt pris och allt... Men när bekräftelsen kom och det stod att incheck var mellan 15-21 gick det lite sämre.... Vi vet inte ens om vi är framme vid nio så vi tänkte ringa hotellet och säga till om sent incheck. Också helt okej. Tills min telefon dog. Jag menar tvärdog. Så mamma går hem till sig och hämtar en ny telefon som hon tydligen hade på lager apropå ingenting och jag kopplar in den hemma. Jahapp, tydligen skulle den laddas X
 antal timmar innan användning. Lite stressad vid det laget, men också¨ganska okej. Satte i telefonen, gick till jobbet och kom hem för ett tag sen. Ringa skottland. Trodde jag... Innan jag hittade rätt kombination av landskoder, telefonnummer och allt fan och hans moster så... Först ringde jag och väckte någon stackars kvinna i Sthlm klockan två en torsdagsnatt. När jag väl fick rätt nummer till SKottland så svarade en stackars kille som lät yrvaken. Yrvaken??!! Hallå?? Har inte alla receptioner öppet dygnet runt?? Fan illa... Förklarade på min stappalande engelska vem jag var och var jag ringde ifrån....trevlig var jag också. Men stackars killen förklarade att klockan minsann var runt fyra på morgonen så om jag kunde vara så vänlig att ringa igen...under NORMALA tider... Jaja, ursäkta mig då! Våran Jesper svarar minsann ALLTID i telefonen! UTAN att låta nyvaken....Haha...undra om vi blir hemlösa därborta nu... :D

Lagen om alltings jävlighet kan betyda en himla massa...och oftast lär man sig att inte anstränga sig för mcyket för oftast går det åt helvete i alla fall...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0