2 orsaker att stanna hemma

Det var en fantastisk kväll igår. En sån där kväll när jag drack en och en halv liter rödvin utan att bli det minsta full och vaknar idag utan bakfylla. Egentligen vet jag inte om jag ska gå till systemet och kräva pengarna tillbaka för att jag känner mig lurad eller om jag ska vara jävligt nöjd och tacksam. I vilket fall som helst är det ju fruktansvärtskönt att vakna och ha både huvud och väsentliga lemmar på plats.

Det var noll utgång igår. Jag och Emma hade en vuxen hemmakväll och åt god mat (såklart, jag hade gjort den) drack massa vin, åt anthon bergh-choklad och potatisskruvar och vindruvor. Man kan ju säga att jag inte är så jävla sugen på frukost idag i alla fall. Kommer nog vara mätt fram till kvällen i alla fall.

Egentligen var det inget vuxet, medvetet val att stanna hemma, men Emma hade papiljotter i hela huvudet i fler färger än bumbibjörnarna så hon var inte jättepeppad på att visa sig ute. Jag håller med, hon var skitful, men vafan...jag kom med en massa bra förslag på hur vi skulle lösa problemet;

1. Säga till alla som undrade att hon är Eskilit. Då slipper man undan med mycket och kan se ut hur fan som helst.

2. Ta en vit t-shirt, skriva Möhippa på den och dra på henne och springa ut på krogen. Om någon undrar imorgon vem hon skulle gifta sig med säger vi att ja ojdå, fan vad pinsamt, vi hade möhippa igår men idag...idag kom vi på att..Vafan, jag är ju singel. Blev jättekonstigt...

3. Dra en burka över huvudet. No förklaring needed. Skulle lösa problemet hur bra som helst. Sedan är det ju upp till krogarnas dress-codes...

4. Emmas egen lösning: en sjal på huvudet var värdelös och funkade inte alls. Såg inte klokt ut.

Som sagt; stannade i alla fall hemma. Var gammal och trött tidigt igår. Var himlans trevligt och ända fram till klockan sju kunde vi sitta på balkongen i solen och dricka vin. Tacksamt.

Just ja, vi kollade på Fight ´Club också. Kan det ha varit ett av skälen till att två tjejer i sina bästa, fertilaste år stannade inne en fredag? Mmm...

Idag är en dag då jag bara har mig...mig och lite disk...trevligt...



Ojoj...osmickrande bild...men jag bjuder på den. Jag och Emma. Nån kväll när vi uppenbarligen inte stannade hemma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0