Ett får i ulvakläder

Jag har lekt lite idag. Jag har varit ute på expedition. Jag har lekt får i ulvakläder.Och nej, jag säger inte fel. Jag menar precis som det står. Jag har fejkat latte-morsa! Jag tror faktiskt inte det finns några människor som är mer i vägen än de. Helt otroligt. Tilbaka till mig då; eftersom jag faktiskt inte är någon latte-morsa, utan bara en helt vanlig jag-dricker-mitt-kaffe-svart-moster ser man världen på ett annat sätt. Jag hade stulit, alternativt lånat, min systerson för en promenad på stan idag och redan när jag kommer in i stadsparken uppvisar dessa latte-morsor sitt sätt att se på världen, eller rättare sagt; sitt sätt att inte se den övriga världen överhuvudtaget. Ganska nära mig på den ganska smala vägen går två mammor med varsin vagn (ja, jag förutsätter att det var mammor. Det är föga troligt att alla vi tre är stjälande kaffe-svart-mostrar ute samtidigt just då på samma plats) Tillsammans tar vi upp hela vägen och bakom oss ser jag en tant komma cyklandes. Mammorna reagerar inte alls. De äger nog den där vägen, misstänker jag, för det såg ut så. Eftersom jag absolut vet med mig att jag inte äger nån väg i stadsparken bromsar jag och backar upp med min vagn i en buske för att släppa förbi tanten. Hon nickar tackande till mig och ler, muttrar något till latte-morsorna om hänsyn och cyklar vidare.

Sedan var jag på banken en sväng. Inne på samma bank finns ytterligare tre barnvagnar. Två av dem hade rosa filtar, bara det uppvisar ju ovanligt dålig smak och redan då borde jag anat oråd. Jag drar med mig min vagn i ett hörn där jag inte kommer vara i vägen för någon annan. Det gjorde ingen av de andra. En av dem hade till och med en To-go-kopp i handen. Såklart. Jaja, om folk är dumma i huvudet så är det upp till dem. Jag sitter kvar i mitt hörn, ur vägen. När jag sedan ska resa på mig och gå har latte-morsorna radat upp sig, på led, mitt i gången. Det är ju ovanligt korkat måste jag säga. Eh....ursäkta? Ingen reaktion. Ursäkta?? Någon sneglar bakåt... Skulle jag kunna få...komma förbi...eventuellt? Någon drar sin vagn åt sidan en sisådär decimeter. Jaha...jamendåså. I see. Latte-morsor har tydligen noll ögonmått. Min vagn är inte tio centimeter bred, dumhuvud!!


Jag överlevde dagen...systersonen och jag hade jättemysigt. Undra om latte-morsorna också hade det i sin värld. Men jag är numera medveten om att jag körde runt på ett 11-kilo tungt preventivmedel.
 Låt mig aldrig någonsin bli en latte-morsa!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0