Jag ska leva i en ytte-pytte-håla

Nu har jag ju inte riktigt fått klart för mig exakt var det är jag ska bo i Skottland. Vad jag vet är att jag kommer bo i ett samhälle en bit ifrån hotellet, så man hämtas och lämnas varje dag med minibuss. Passar mig utmärkt, som alltid försover sig och aldrig kan passa tider på mornarna. Jag får lära mig att springa efter bussen så löser sig nog det hela. Men okej...om jag utgår från det ubbenbara och antar att det är i Turnberry jag ska bo så har vi problem, Houston. Googlar man det stället så kommer hotellet jag ska jobba på upp på första plats. I övrigt är det BARA golfsidor. GOLF! BARA! Vad tycker ni om det,mina vänner? Kan ni se mig i knälånga shorts och en pikétröja med en järnnia över axeln?

Jag hittade däremot EN sida med en slags stadsbeskrivning av Turnberry. Det var fyra bilder som föreställde olika delar av samhället. En av bilderna föreställde hotellet. En annan var en bild av en stor väg. Kommr inte ihåg var den ledde men det var nog inte så viktigt i nuläget, får lära mig det sen. EN rtedje bild var en utsiktsbild med vattnet i horisonten, det sade mig inte heller jätemycket om hur stan ser ut. Men den sista bilden, den ni! Den var überspännande. Snabbt översatt till svenska var det en bild på en liten parkeringsplats med några hus bredvid. "Det här är parkeringsplatsen, här ligger även postkontoret och affären" PUNKT Den då! Jag ska bo på ett plejs med ETT postkontor och EN affär. Känns ju inte som om man kommer gå vilse allför mycket. Känns som om jag kommer få internetshoppa konstant för att kunan bränna pengar. Håller tummarna nu för att det åtminstone finns en pub...men det är ju Skottland så det måste det väl...

Förresten hörrni! Jag ska bo på ett plejs med ett postkontor! Det är mer än avd vi har i Eskilstuna i alla fall! ;)

Nehepp...Nu ska jag leva livet, sörru. Även om det bara finns en affär. Det går bra.



Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Tror nog att det står mer om golfen än om pubar för att det finns mer pengar att tjäna på de pikéälskande golfarna;.)) Oroa dig inte, det finns alltid pubar, frågan är väl snarare hur många det finns:.))

2009-04-26 @ 17:50:43
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag nöjer mig gott och väl med EN pub. Jag är inte girig... Kan i alla fall bara vara på ett ställe i taget.

2009-04-26 @ 18:33:05
URL: http://nothingbutchaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0