Otto-dagen

Idag är en bra dag att börja berätta...det är en alldeles utmärkt dag att börja berätta om min farfar Otto. Grattis på namnsdagen!

När jag var liten läste jag om Stålmormor. Ni vet, hon den tuffa... Veckan har jag spenderat hos pappa i örebro och ikväll var vi ute och åt, varpå pappa berättade historier om min farfar. Farfar dog när jag var ett halvår gammal, men han hann med mycket kul innan dess och det är en smärre sorg att inte kunna träffa honom idag.

Farfar Otto hade varit ute och spelat poker med gubbarna, som sig bör emellanåt. Det är ett nöje som var och en borde unna sig ibland. Spela kort och dricka sprit. Word!! Pappa var hemma med farmor och vaknade på natten och hörde ljud nerifrån köket. Han puffade på farmor som vaknade. Mamma, mamma, nu har pappa kommit hem...och du...hör du, det låter ifrån köket, hör du? Farmor lyssnade... Ja, minsann...gå ner och titta du Ronny....det bräker ju...'(Bräker?? Bräker! Fatta den...det bräker i köket...) Pappa gick ner och tittade efter. Farfar satt lugnt och fint i soffan och sov...ingen fara där. Men i köket...i köket stod det en get. En get!! Fastbunden i ett köksskåp. Och där bräkte han för glatta livet. Farfar väcktes och frågades ut. Ja men...du vet... En get.. Jag tänkte ge den till Kristin i julklapp och... du vet...jag tänkte knyta en rosett runt halsen på den...

OMG!! Min farfar är världens tuffaste! Om han hade vunnit get-fan eller köpt den vet vi inte. Men min lillfaster skulle fått en get i julklapp. Hur coolt är inte det då? En annan får pyjamas och cd-skivor och Kristin skulle fått en get. Avundsjuk!!

Till slut fick hon ingen get. Farmor fick tokspel och tvingade bort djuret. Fullt förståeligt i och för sig...men det hade tamesjutton varit hur coolt som helst att få en get i julklapp...med sidenrosett runt halsen.

Tuffa tuffa farfar...han hade fått komma på ALLA mina fester.

Sorgsamt att inte få lära sig av de äldre...hur ska jag klara mig??


Ni måste tänka er honom bunden i farfars köksskåp. Med en rosett runt halsen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

UNDERBART!

2009-04-12 @ 20:54:54
URL: http://sandra016.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0