Påskdagen

Kan någon förklara för mig var kycklingarna och äggen kom ifrån?? Jag som hela tiden blivit ilurad att påsken hade något med jesus att göra. Det är ju en fågelhelg försjutton! Och båda alternativen retar ihjäl mig... Jag tror inte på Jesus och jag hatar fåglar. Därför har jag valt att se den här helgen som lite extra ledigt med godisprivilegier och rätten att klä mig som jag vill och skylla på påskkärringarna. Det funkar för mig...

Jag funderade på en sak...jag tror inte på att fira något jag inte tror på. Vadfasen gör jag om jag får barn? Det måste väl vara okej att säga till dem att jesus inte finns? Eller blir de socialt utstötta om de inte tror på jesus och inte har kycklingar och gula påskgardiner hemma? Eller så får vi snällt döpa om helgen till godishelgen och fira utan gult och fjädrar. Det kan funka för mig... Eller om någon ger mig en alternativ förklaring till jesus och berättar varifrån fåglarna, påskkärringarna, blåkulla och äggen kommer ifrån? Eller så ger jag fan i att skaffa barn och slipper det lilla problemet.

Ett undantag till jag-tror-inte-på-jesus-grejset; Julafton. För egen del skulle jag kunna skippa den också, men återigen...om jag får barn...

Jeijei...sluta tjata och fortsätta ickefirandet av påsken. Känns bra. Skönt. Sova lite till kanske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0