Statt-kväll

Sitter av ännu ett pass på Statt. Finns absolut ingenting att göra längre, så nu sitter man verkligen bara av tiden. Tittar på tv, kollar bloggar, dricker kaffe... Och så har jag kommit på att det är ett alldeles utmärkt tillfälle att äta skräpmat. Ingen spis och orkar inte göra matlåda-->köpa skräpmat! Alldeles fantastiskt... pizza, hamburgare, kinamat...bara att välja och vraka och skylla på omständigheterna.

Kom precis på att det bara gått en sådär 7 veckor sedan branden. Känns som en evighet... Kan komma på ibland att jag saknar mitt jobb otroligt mycket! Saknar att sitta i skiten, saknar kina-bongar, saknar beställningar på saker vi inte ens har hemma som måste trolas fram, saknar dumma frågor, irriterande kollegor, jobbiga gäster, sena kvällar, ett glas vin efter jobbet, saknar det som var förr... Inser att det aldrig blir samma igen och att jag lika gärna kan börja om från början, någonannanstans... Får nog lite ont i magen när jag tänker på det. Ska sluta tänka en stund...skönt. Nu stänger jag av. NU

Är dessutom lite trött på det som är...jag vill vara som jag brukade...eller åtminstone hitta en glimt av det som var jag. Känns långt borta... Får nog bygga upp en ny jag.

Varför gör du som du gör? Jag känner igen mönstret och jag hatar det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0