Stattgubbarna på taket

Det är väldans tyst på statt på natten. Inte en endaste människa bor det här. Ett och annat statt-spöke...men jag inbillar mig att de bor i det andra huset, om de nu vill stanna där fast det luktar så mycket rök...jag tror inte de bryr sig så mycket. Jag var uppe på statt-taket en gång. Man såg jättelångt. Jag är ganska så höjdrädd och det var ganska mycket snö däruppe så jag höll mig mest i mitten, men jag såg...jag såg jättelångt och jag såg taken på alla andras hus. Jag var...jättemycket högre upp än de flesta. Det var roligt. Jag s¨åg rakt in i alla fönster i huset där det brann...men jag såg inte ett enda statt-spöke. De sov nog då...för det var mitt i natten...

Jag såg en masas fotspår däruppe också. Funderade lite på vem som gått där. Det var nog statt-gubbarna. De bor däruppe. De ser ut ungefär som små troll. De har sådana där skojiga små, spetsiga stövlar...oftast bruna, gröna manchesterbyxor och mörklila skjortor. När det är kallt har de fula små mössor med öronlapar på. Det gör inte så mycket att de är fula...huvudsaken är att man inte fryser om huvudet när det är kallt. Det är inte klokt vad de är fantasilösa...exakt likadana kläder har de...allihopa, de små statt-gubbarna. Det är förmodligen för att förvirra sina fiender..så att de inte ska veta hur många de är egentligen. Så måste det vara... Ska fråga nästa gång jag är däruppe...eller ännu hellre om en kom ner och berättade. För du vet...jag är lite höjdrädd.

Jag försökte hitta en bild på statt-gubbarna. Men Googles bildbank var skidålig, de fanns inte med. Jag försökte rita en i paint. Det gick också skitdåligt. Ni får föreställa er själva hur de ser ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0