Up, up and away...

Av rent praktiska övningsskäl hade jag tänkt skriva det här inlägget på engelska. Men jag orkade inte så jag struntade i det.

Hade den fasade, flera gånger framflyttade arbetsintervjun igår. Den som skulle vara över Webcam men tack och lov slutade på telefon eftersom deras internet låg nere... Var skiträdd och min engelska försvann nog inte bara en gång. Stapplade mig fram genom en 20-30 minuter lång intervju på samma engelska som jag pratade i fyran. Det var fabulösiskt fint. Två skottar i andra änden som avfyrade frågor direkt från ett enkätblad. Otäcka otäcka människor. Eh...can you repeat that, please? Jaja, efter många skumma frågor andades jag ut och gick och tog min första cigg på tre dagar. Var det läskigaste jag varit med om. Usch!!

Sex timmar senare ringde min kontaktperson och talade in ett meddelande på min telefonsvarare. Fick jobbet! Trots engelska på en elvaårings nivå och ett illa valt Damn! mitt i alltihop. Får se hur länge de står ut där borta då..

Så...Skottland nästa då.



Eh...kan ingen geografi..men misstänker att det här är en del av dit jag ska...


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0