Med träsmak i rumpan och småtroll i magtrakten

Mamma sitter hemma i Eskistuna och pressar mig. Hon tvingar mig att uppdatera min blogg hela tiden. Hon påstår att hon ska börja varje morgon med att kolla min blogg så jag får inte göra henne besviken. Jag måse vara fyndig och rolig och påhittig. Säger hon. Men jag ska säga er en sak. Det är tamefan inte så jävla lätt att vara rolig när man har träsmak i rumpan efter alltför många timmar på soffan, när det är storm utanför fönstret, när man håller på att hungra ihjäl och när man harmiljoner saker att göra men inte orkar göra en. Då är det minsann inte så lätt ska jag tala om! Spotta ur sig roligheter på löpande band, på beställning....nädu, det är inget man gör i en handvändning.

Däremot håller jag faktiskt på att hungra ihjäl. På riktigt. Jag vägrar laga mat eftersom det är grannens tur idag. Eller....första gången någonsin som jag inte behöver laga mat. Jag tänker fan inte laga mat då. Nope, jag ska sitta här och svälta och vägra som en tjurig fyraåring. Jag är huuuuungriiiig!! Min lilla familj här tänker tydligen inte föda mig idag, trots löften... Går detta för långt tänker jag käka upp de små äckliga fågelungarna som bosatt sig utanför våra portar. USCH!

Kan nog behöva lite sajt-tips. Har glömt hur man använder internet...och det har tydligen ni också för det är tamefan inte en jävel online varken på msn eller facebook. Därav denna plågsamma träsmak...sitta och stirra på online-listan gör fasen ingen människa lycklig. Nehe...gå och skicka in lite rökbomber genom grannens brevlåda för att påminna honom om min middag.

Våran söndag, våra vällar....vad skulle jag inte ge för att vara i din soffa framför en film nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0