Pa ett annat sprak fast samma

Sadar ja...efter tva manader hittade jag biblioteket. Denna lilla, skumma hala jag bor i har ett bibliotek. Fyra hyllor med bocker och sex datorer. Som ett litet litet paradis. Fabulosiskt!!

Av nagon anledning har jag tva veckors ledigt nu... Daligt som fan. Forsok fordriva tiden har utan att branna grymma pengar. Det ar tamefan omojligt! Saaa...biblioteket. Gratis. Alska!

Ar hemma har nu...jobbet gar bra, lagenheten ar ful men inbodd och jag har till och med borjat strunta i att diska ibland, precis som hemma. Bra va? Och mamma kommer pa sondag! Heldag med hotell i Glagow pa onsdag. sackpipefestival och vinpimlande. Min plan. Later som det kan sluta bra. Kan till och med bli deporterad fran landet. Kan bli sa... Men jag lovar ingenting so don't hold your breath!

Men jag saknar er litegrann, vissa mer an andra och Nybrogatan ar battre an man tror nar man inte ar dar, nar man inte har den runt hornet. Uppskatta den! Den ar guld! Onskar jag kunde kommit hem den har veckan...men det ser ut att bli en fraga for nasta ar (ah, javlar vad langt bort det kanns...)

Saknar inte mycket har...kaviar, riktigt kaffe...men festandet ar pa samma niva, man vaknar med samma angest dagen efter och nar man kollat kvittona och raknat lite sa inser man att 60 pund inte ar samma sak som 60 kronor och det suger. Hart.

Men det ar kockar overallt och de ar slampor har precis som hemma och servitriserna ar lika fnittriga och hanger i luckan och gor sig till precis som hemma men de pratar ett annat sprak men anda later det precis likadant...forunderligt...underbart...

Och nar jag trodde jag inte ville nagon annanstans akte jag anda och jag hittade hem men mitt hjarta...mitt hjarta...en del av det lamnade jag hos er...hos Dig...ta hand om det...jag kommer hem och ser efter det ibland...

"Har en bild utav dig på min spegel
Jag vet inte vad den gör där
Slentrianmässigt fast under ramen
Var så längesen som du var här."

men vet du....landet ar ett annat och avstandet annorlunda..men alderland finns kvar och i alderland ar allting som det ska och dar ar det bara du...bara du och jag kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0