Roadtrip

Efter att jag nästan exploderade av hunger och bitterhet hotade jag grannen litegrann igår kväll. Gnällde lite extra mycket och berättade att jag var såååå huuungrig. Han trodde mig tydligen för plötsligt klev han upp ur sängen och började laga mat. Det var klockan tio på kvällen. Jag borde definitivt inte ha ätit middag klockan tio igår när jag börjar jobba klockan tio på fm idag. Jag borde definitivt ha gått och lagt mig istället. Varit duktig och gammal och borstat tänderna och lagt mig med en god bok istället för smaskig pasta. Men tänk, om jag hade gjort det, då hade jag missat roadtripen, och det hade ju varit synd och skam.

Maten blev färdig, Sam, resten av minifamiljen, kom hem, vi åt, pratade om onödiga saker som vanligt och stirrade på varandra en stund...Helt plötsligt fick Sam den briljanta idén att vi skulle ta bilen till puben. 45 min innan stängning. För det verkade både bra och nödvändigt. Till slut övertalade han oss och vi åkte dit, men gick aldrig in för det var tomt. Bra. Istället vände vår chaufför bilen och tyckte det vore en himla fin idé att åka till Stranraer. Kl elva på kvällen. 45 min bilresa. För det är ju så himla fint i Stranraer vid hamnen och färjorna... Jaja, vi började åka. Det var kolsvart, vägarna här är livsfarlig, vi pratade sönder varandra men vägen ledde fan aldrig till Stranraer. En och en halv timma senare var vi hemma igen. Hade visst tagit fel väg redan i första rondellen. Fick aldrig se Stranraer. Men vi såg en jävla massa buskar, lärde känna varandra lite bättre och åkte runt Girvan i hopp om att kunna knacka på någons dörr mitt i natten, släppa ut luften ur någons bildäck eller sno någons brevlåda. Älskar spontana idéer från familjen.

Kom i alla fall i säng vid två....och vad fan sitter jag här för när bussen går om en timma? Dags att packa ihop de degiga, trötta, grå resterna som kallas mig själv. Jag är såååå trött idag. Men fan vad fint Stranraer är. Inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0