Det ar jag som ar Grinchen och imorgon ar det torsdag.

Sandra sager att hon ska logga in pa Facebook klockan tre pa julafton och se vilka som ar inloggade. For att kunna skratta at de utan socialt liv och julkansla. Misstanker jag. Jag kan meddela att jag kommer vara en utav de dar torskarna du pratar om. Jag kommer sitta har, med mina filmer, mitt vin och min skal med jordnotter. For imorgon ar som vilken dag som helst in the Life of Me. For mig ar det det. I alla fall det har aret. Man sager varje ar att det inte ar presenterna som raknas utan att umgas med vanner och familj. Det ar en klyscha man drar, pa rals, samma sak varje ar. Man sager det per automatik och vet till slut inte riktigt vad det betyder eller om man menar det. I ar ar det precis sa jag kanner det. Pa riktigt. Och jag menar det. Utan mina vanner och min familj ar det inte jul nu. Det ar som vilken ledig dag som helst. Sa jag kommer nog tvatta lite, stada huset, titta pa ackligt manga filmer... Och det gor inget. Visst hade jag foredragit att oppna klappar med Toni, ata trakig julmat med familjen och forsvinna ut i morkret for att dricka vin med Anneli. Men nej, det gor inte sa mycket. Min familj finns kvar nasta gang jag kommer hem och Anneli och vinet ocksa. Sa jag har stallt in julen. Den ar borta och existerar inte. Imorgon ar det torsdag, jag ar ledig och ska tvatta. Jepp. Som  jag brukar gora. Nar jag ar ledig.

Trevlig Torsdag pa er da...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0