BlingBling. Som fan.

Den javla glasvaggen i duschen rasade ner. Var tvungen att ta mig ner pa stan for ett duschdraperi. I stormen. Gick anda till Asda (skitlangt bort). Dar fanns det ett duschdraperi. Men inga stanger. vafan ar det har for stalle?? En supermarket utan duschstang?? Muttrade lite, slangde tillbaka korgen och vandrade mot stan igen. Nan javla affar maste val ha en stang... Nepp, ingen har det. Mojligtvis en, men den var stangd. Kopte ett fult duschdraperi i protest, men ingen stang och gick hem igen.

Vad jag missat var den lilla stadsfesten som tydligen agde rum pa huvudgatan. Karuseller, forsaljare, ballonger, tomtar, glitter...ni vet. Det har aven kommit upp mer pynt i stan. Allt ar skitfult i gralla farger och blinkar galet. Det ar som upplagt for epilepsi. Epilepsi, sager jag. Ar det vad ni vill utsatta era barn for? Men antar att det ar sa det ser ut har...Inga smakfulla lampor och vackert smyckade granar. Allt ar som direkt plockat ut Ett paron till farsa firar jul. Sag en hund som hade ett blinkande halsband ocksa. Misstanker att det var i reflexsyfte men anda...stackars hund. Jaga sin egen svans far plotsligt ny innebord nar stackars vovven maste jaga sin egen hals. Blir inte den hunden knapp ar det ett julmirakel.

Jag tror anda inte pa julmirakel...




 


Kommentarer
Postat av: mamma

Det låter som om du har värsta julångesten. Hoppas jag vinner på triss o kan komma o räddda dig.Puss.

2009-12-04 @ 21:54:29
Postat av: Jennie

Hade gillat det om det inte var sa mycket som blinkade. Billigt och fult...

2009-12-04 @ 23:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0