Igar. Det ar en bra rubrik

Jag har varit hemma i en timma nu. Var fasen ar familjen?? Ar det meningen att man ska sitta har i sin ensamhet och undra? Mmm...sa ar det nog. Ska njuta av ensamtiden. Sa sallan man ar det nufortiden...

Kom hem efter jobbet igar, det var storm och jag blev dyblot bara at att ga fran bussen och hem. Gick knappt att komma framat och nar jag val kom in, dyngsur, rufsig och utmattad mots jag av sambon. Som ar torr. Och glad. -Jennie, vi ska ha fest ikvall. Jassa...jahaja...mmm...da ar det bast jag duschar da... Justin kom over, lagade middag at oss, jattemysig kvall, lugnt, mycket alkohol, eftersom alla utom jag var lediga. Nostalgimusik, fin dans av killarna i koket som jag aldrig kommer fa bild pa eftersom de ar kameraskygga. En dag ska jag fan ta dom...

Mitt i middagslagandet fick jag for mig att jag ville ha ner julgranen fran vinden. Pa stort. Nu. Skickade upp Flange pa vinglig trappa med for mycket vin i kroppen, utan ett uns av daligt samvete. Jag ar ju for fasen hojdradd! Ar lite av hans jobb att gora sant... Ner kom han...och granen. Varldens snabbaste julgran var ihopplockad, uppsatt och pyntad pa en sadar 7 minuter. Jag alskar den, min julgran. De andra pastod att man inte fick satta upp julgran forran den 12e eller nat... Som om jag skulle bry mig? Som om jag inte gor vad jag vill? JAg insisterade pa att det var okej eftersom advent varit. De visste inte vad advent var. Spelar ingen roll. Nu star granen dar, mitt julpynt...och jag ar lite kar...i granen.

Hur gar det med erat pyntande?

Jag alskar min gran som ni alskar era barn. Jag har inte hoga krav jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0