Jag onskar dig nagot mer...

Jag blir sa bittert cyniskt irriterad. Alla dessa julhalsningar over hela webben, cyberrymden, sms-varlden...hyperaktiva manniskor utan fantasi och social formaga kastar samma mening runt sig som billigt toalettpapper... "hoppas
du haft en underbar jul och fatt en massa julklappar"
Vadfan ar det om? Massa julklappar?? Vem fan bryr sig?? Julklappar?? Jag slutade arligt bry mig om det nar jag var fjorton tror jag...jag onskade mig dock en mobiltelefon nar jag var sexton, som jag ocksa fick, men efter det...inga storre utsvavningar over julafton. (Jag horde om en fyraaring som skulle fa en webbkamera i julklapp. Jag ville skara mig litegrann i handlederna)

Jag hoppas inte alls att du haft en underbar jul och fatt en massa julklappar. Jag hoppas du haft ett bra ar, en bra manad, en bra dag, ett bra liv, med fantastiska vanner, en fin familj, manniskor som alskar dig och bryr sig om dig varje dag, som kanske ger dig en present nar de ser nagot de vet du vill ha eller nagot som bara ar du... Jag hoppas att du ar frisk, att du trivs med ditt jobb, att dina nya snygga klackar inte ger dig alltfor mycket skoskav, att din telefonrakning inte blir alltfor hog, att din pojkvan inte sarar dig for mycket, att du tar dig igenom den ekonomiska krisen och att din farmor mar battre snart. Jag onskar dig en trevlig dag pa jobbet, en mysig lunch med basta vaninnan, ett rent badrum, en avslappnad filmkvall i soffan, en blot puss fran din son... Jag hoppas du haft en trevlig torsdag, med god mat och din familj runt dig. Jag hoppas att ni alskar varandra imorgon ocksa.

Jag onskar dig gladje, halsa, karlek och bla bla bla. Jag onskar dig ett otroligt sexliv, oforglomliga orgasmer, att du arbetar halften men far tre ganger betalt. Jag onskar dig tusen natter av njutning och att du vinner pa lotto och blir miljonar.

Jag onskar dig sa mycket mer an en javla trevlig torsdag. Jag onskar dig mer an en bra 24 december. Det ar en dag pa aret...det ar fan ingenting. Jag onskar dig 365 dagar av valmaende och kriser som du tar dig igenom och gar vidare efter...jag onskar dig ett liv med farthinder som inte ger dig alltfor stora blamarken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0