Javla massa kindpussande

Jahapp...har sitter man. I soffan. Framfor tvn och bolar som en tok framfor Blommor av stal. Det ar ju for sorgligt. Men det ar ju ena riktigt skojiga damer. Jora...det tycker jag. Ska bara torka tararna lite...

Enkel dag pa jobbet. 8-15. Pinsamt att kliva ur sangen. Men antligen ar det roligt att ga dit igen. Med nytt sallskap ar atmosfaren annorlunda och jag kanne rinte langre att jag vill spotta pa alla jag jobbar med. Det kanns ganska bra. Darfor ar det ocksa ganska okej att ga upp tidigt imorgon. Igen. Jag hatar tidiga mornar....

Kom hem vid fyra, plockade upp posten. Joda, nu ar tv-licenssnubbarna ute efter en igen. Ska ringa och meddela att jag inte har nagon tv. Innan de knackar pa dorren. Fick en lapp fran brevbararen ocksa. "Du var inte hemma, sa ditt paket finns hos grannen" Ar inte det skojigt? Vilket lustigt samhalle jag bor i, dar paket som ar for stora for brevladan lamnas till grannen och inte till postkontoret.

Trampade snallt in till grannen, knackade pa, presenterade mig som Jennie, grannen och han svarade med "Sweden?". Mmm...folk har hort talas om mig. Den trevlige herrn halsade, lat hunden slicka mig pa handen och kindpussades (herrn, alltsa, inte hunden). Jag har sa svart for det har med kindpussande. Inte sjalva pussandet, men jag vet aldrig vilken kind jag ska borja med, om det ska vara en eller tva pussar, en pa varje kind, tva pa varje? Hur ar det? Ska man krama lite samtidigt eller halla handerna bakom ryggen och smacka fint i luften? Snurrigt ar det att bo pa ett stalle dar alla verkar leva i nagot rosaskimrande symbios med varandra hela tiden.

Dessutom berattade herrn, som by the way heter John och inte herrn, att hans fru sa garna ville traffa mig och den andra grannen, hon darinne, ocksa ville veta vem jag var. Mmm...vantar mig trevliga damer som kommer knackandes och vill bjudas pa te inom en snar framtid. De kommer bli sa besvikna nar de inser att jag inte gor te. Jag doppar pasar i varmt vatten. Det ar inte alls samma sak har, misstanker jag.

Nu ar jag dessutom ensammen hemma. Alldeles alldeles sjalv och det ar alldeles underbart. Har duschat med oppen dorr, gatt fran duschen till mitt rum utan handduk, bytt om med rumsdorren oppen, bestamt alla filmer sjalv, atit upp all glass i frysen... 7 ar i egen lagenhet gor det lite svart att stalla om sig till samboende helt plotsligt. Dessutom kom jag pa mig sjalv med att ga utan strumpor inomhus idag. Nog forsta gangen pa sex manader. Normalt ar det for kallt, men i mitt nya hus...dar finns det varme sorrni, som i ett riktigt land.

Samtal med en van hemifran idag...alltid mysigt med sadana samtal. Livlinor hemat. Ta hand om dig, och du AR starkare an sa...

Och jag, hur stark ar jag?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad söt du är Jennie =) kram

2009-12-15 @ 12:30:19
Postat av: Jennie

Jo...eh...jag ar val det. :) Du med! Vem du nu ar... Kram

2009-12-15 @ 21:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0