Okej. Nu. Se det har.

Okej. Se det har. Klockan ar 03.00. Det ar natt mellan onsdag och torsdag. Krogen har stangt. Allt folk har strommat ut fran krogarna och torget fylls av manniskor. Nagra vantar pa en taxi, en del har precis fatt sin hamburgare fran kiosken pa torget, ett par stycken ater kebab pa grillen run hornet, massa manniskor flockas runt fontanen och slanger begagnade korvpapper runt sig, nagon grater utanfor gallerian, resten borjar langsamt ga hemat. Det ar liv, rorelse...man ser folk. Det ar Eskilstuna.

Sedan. Se det har. Klockan ar 03.00. Det ar natt mellan onsdag och torsdag. Krogen har stangt. For 2,5 timma sedan. Som den gor har. Allt folk ar hemma for langesen och gatorna ar tomma. Tysta. Svarta. Du gar sakta hemat, lamnar vannerna i huset pa andra sidan faltet och borjar ga hemat. Det ar morkt. Dimman syns tydligt darborta och nagonstans hors vatten rinna. Sa tyst ar det. Inte en enda manniska syns till. Forutom den formodade valdtaktsmannen/mordaren som alltid haller till utomhus vid den har tiden, pa sa har morka platser. Det ar tyst, morkt, dott. Du ar ensam ute. Det ar Girvan.

Grattis. Jag har gjort det igen. Tagit mig hem efter en utekvall ensam i morkret och mamma kommer vara sa arg. Igen. For att jag gick ensam bland alla mordare och kidnappare. Jag kan trosta henne med att jag inte gick vilse en enda gang inatt. Det tog tio minuter att komma hem. Mycket narmare an forra stallet. Bra va, mamma?

Nu. Se det har. Klockan ar 03.28. Det ar natt mellan onsdag och tordag. Jag ligger i min sang. Det ar varmt, jag mar ganska bra, har haft en trevlig kvall ute. Och jag onskar att jag hade avslutat den pa torget med begagnade korvpapper. Saknar er som fan!!

Nu, se det har: Jag, mitt i natten. Natt mellan onsdag och torsdag. Det ar tre veckor sedan. Och Du.

Kommentarer
Postat av: Camilla

En liten tröst är för dig är ju att du tror fortfarande att de är sommar i eskilstuna och de verkligen är så som du beskriver men de har blivit grått och tråkigt här också så folk håller sig inne..

2009-12-10 @ 08:34:03
Postat av: mamma

Ja, mamma blir arg, men det är ju en tröst att du bor nära. Var ni inte två som gick ut? Puss.

2009-12-10 @ 09:40:39
Postat av: Jennie

Camilla; fast a andra sidan ar det sahar pa sommaren ocksa. I Girvan ar utelivet inte sasongsbetobat. Det suger aret runt.



Mamma; Joda men hon ar svag och pallar inte att dricka. Hon gick hem innan bolibompa. Klent...

2009-12-10 @ 14:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0