Poshiga omraden ska icke pyntas. Tydligen.

Haromdagen gnallde jag lite over att stan ar sa javla opyntad och inte-julig-alls. Det har jag fatt ata upp. Nu har formodligen det som ska upp kommit upp. Over gatan ganger julbelysning, som i de flesta stader. Hemma i sverige ar det fina, vita smakfulla lampor. Har blinkar de i blatt, gront, gult, rott och vitt. Lite halv-tacky...men smastadscharmigt antar jag. Det sitter tomtar och anglar och snogubbar overallt som ocksa blinkar lite sadar epilsepsiaktigt. Det finns stora neonskyltar som skriker ut Merr X-mas pa de mest otippade stallena och stadens julgran ar kladd helt med bla lampor. Men joda, de har tagit igen det opyntade och tagit det till en niva som man bara ser pa film. Maste ta mig ut och ta kort pa det nan dag... Akte aven forbi ett sadant dar galet, overpyntat hus. Dar bokstavligen HELA huset var prytt med lampor, tradgarden fylld med renar, tomtar, mera lampor, polkagrisstanger och alver. Och alltihopa i flertaliga farger. Blinkande saklart. Sadar som man VERKLIGEN bara ser pa film. Blandande. Horde att de fatt klagomal haromaren for att huset ar "ett sar i ogat" pa grannarna. Hur kul som helst. Tydligen ska det vara ett "posh" omrade och i poshiga omraden ska det minsann inte blinkas. Men blinkar gor det. Till forbannelse. Underbart.

Updates? Na, ar daligt med sanna...vardagar flyter pa i samma takt hela tiden. Julen narmar sig och inte en endaste plan har jag. Skont. Jag och min julgran ska ha det saaa bra.

Vad gor ni?? Uppdatera MIG istallet!

Jag sag en stjarna falla...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0