Scotland, home of the brave?

Jag har sett Braveheart. Jag flyttade till Skottland och raknade med att traffa modiga, starka man i kilt som raddar ungmor i trangmal fran storande riddare. Jag ville traffa stora karlar med vilt har och rott buskigt skagg och breda axlar och svepande mantlar. Jag kom till ett stalle fyllt med Pussies. Det snoade lite igar. Typ tre flingor. Och allt jag kan se ar en stad fylld med skramda smaungar som gratandes kryper ihop i varsitt horn infor det varsta snoovader de sett i mannaminne. Josses. Min souschef ringde in igar och meddelade att han skulle bli sen. For ja, javlar, det har snoovadret var inte att leka med. Jag antar att han anvande gravskopa for att fa fram bilen och sedan fick stackarn krypa fram pa vagen hukandes for snomonstret. Tre flingor! Seriost! Jag sag ett tunt lager sno pa bilen och inte en droppe pa marken. I Sverige ar inte det har sno. Det ar var! Det ar april! Nagon sade att forra aret hade de tjugo minuters sno. Det snoade lite, lade sig som ett tunt lager pa marken. Han tittade upp, kliade sig i skagget och nar han tittade ner igen var det borta. Sa. Sa ar det har. Det ar de vana vid. Sa den stackars sno som foll igar manade till landspanik. Varenda manniska holl sig inne bakom barrikaderade dorrar. Bara ifall stormen skulle slita upp den.

Imorse kom jag till jobbet vid nio. Samma sous-chef skulle borjat en halvtimma tidigare. Telefonen pa jobbet ringer. Med en gnutta panik i rosten hor jag honom Jennie! I'm not gonna make it! For mitt inre oga ser jag en san dar romantisk scen ur nagon gammal film dar han ligger doende pa en bred sang med vackra lakan, haller sin fru i handen , ser henne djupt i ogonen och minns deras langa liv tillsammans. Han kippar efter luft, det rosslar i hans brost; Jennie, I'm not gonna make it. The snow u know... It has taken me an hour to get to the road and omg, u should have seen the car this morning. Jag skakar lite beklagande pa huvudet. yeah yeah...see u tomorrow..maybe. (PUSSY!!) Herrejosses, har blir man overgiven av en trettioarig karl med tatueringar pa armarna och fru och barn pa vag. For lite sno. Skulle svenskar ge upp sadar latt sa fort det snoade lite skulle vi fa stalla in hela Sverige fran oktober till februari. Stanga ner. Nepp, Tyvarr, Sverige ar stangt for i ar. Snoovadret...du vet.

My name is Jennie, I'm from Sweden. (Oh, like one of those swedish vikings?) Hell yeah! Och det ar tur for er att ni har ett par stycken av oss har, for annars skulle ni inte ha nagon som kom till jobbet.

I've seen Braveheart. I expected to see strong men in kilt and all I found was Pussies...

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Gud va roligt, nu får jag läsa roligt hela tiden. Sitter som en idiot o skrattar för mig själv. Du gör mamma glad, haha.

2009-12-21 @ 16:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0