Torsdag i The house of Jennie

Dagen spenderas enligt planen. Framfor tvn, otaliga filmer gar pa tv idag. Maste saga att det ar valdigt mycket julfilm for att vara...torsdag. Shrek for tillfallet. Allt tecknat uppskattas. Gillar skiten. Speciellt fulatrollfilmer.

\\okej , for att ge julafton litelite rampljus sa borjade jag dagen med att prata med Toni i telefon. Det barnet kan verkligen prata sonder oronen pa en. Man forstar inte sa mycket av vad han sager, jag misstanker att jag har varit borta fran sverige for lange. Har glomt bort spraket, for han gor sig verkligen inte forstadd. Men mysigt ar det, att hora babblandet det forsta man gor nar man vaknar. Mitt i alltihopa ringer det pa dorren. Tittar ut genom fonstret. Postbileeeen!!! Mitt paket! Slangde pa luren i orat pa toni (tur han inte kan lasa, det var ohovligt...) Slangde pa mig klader och ramlade ner i all min nyvakenhet. Rufsigt har, skrynliga pyjamasbyxor..sand i ogonen..ni vet, det vanliga morgonsnygget. Sak samma, passande nog anlande paketet hemifran lagom till julafton. I julpapper som gatt sonder pa vagen och med en ica-pase som kikade fram genom det bla juliga prasslet... Min onskelista...svenskt godis, kaviar...prinskorv..som mamma oroat sig for den dar stackars korven. Men den surnade inte. Den klarade sig. Maste bero pa den arktiska kylan ni haller er med dar i sverige...och har ocksa for den delen. Har atit prinskorv till frukost, lunch och planerar att ata upp resten till middag.

Resten av dagen planerade jag att sitta framfor datorn...Gick sadar, helvetet har inte funkat forran nu. Det gav mig lite huvudvark. Men nu lever den igen...och jag ocksa. Tack for det...

Och igen...trevlig torsdag! Och var snall mot alla tomtenissar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0