Jag är VAKEN!

Det är något konstigt som händer. Inte på evigheters evigheter har jag vaknat innan halv tolv på dagarna utan väckarklocka eller hjälp utifrån. Jag är en mycket trött människa på mornarna. MYCKET trött. Men nu, helt plötsligt, så slår jag up de blå 7.40 prick varje jävla morgon. Vad är det om, liksom?? 7.40? Vem vill gå upp då? Har skaffat mig som vana att vakna då och snooza en stund på soffan. Det är ganska skönt. Men ändå...vakna halv åtta? Jag? Jävla lunchvecka. Den har förstört mig... Vakna innan lunch som vanligt lösdrivarfolk? Usch!

Okej, jag erkänner. Tycker det är jävligt skönt att vakna när det fortfarande är dag ute. Känns som om man hinner med att ha ett liv på något sätt då. Det är för övrigt ganska sällsynt annars. Jag känner mig som Anneli...ni vet, hon som kliver upp mitt i natten och kallar det för morgon...idioti! Henne ser man aldrig ute efter skymningen längre..hon har blivit...vuxen. Eller nä, det har hon ju i och för sig inte, men beteendet är väldigt likt ett vuxet. Mmm...så är det....

Nä, få ut något av min dag och sluta sitta här kanske vore idé.

När jag blir stor ska jag bli kung och bestämma att dagen inte börjar förrän vid lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0