Att döda en duva


Att stjäla rubriker är är inte min grej...annars hade jag använt To kill a mockingbird för jag tycker det är en vacker titel...Orden är...fina...de klingar....men jag stjäl inte...så mycket...

Jag är skiträdd för vatten. Det vet de flesta som känner mig. Jag har badat i sjön på ett ungefär två gånger sedan jag var femton. Jag var full och lättövertalad båda gångerna. Det är inte jättesmart att bada när man är full. Det lät som en bra terapeutisk idé vid tillfället. Det var det inte. Jag kan simma. Väldigt bra till och med. Vet inte riktigt varför jag hyperventilerar så fort jag hamnar i sjön. Skit samma. Känns inte som någon jättestor förlust att inte kunna bada i hundratals andra människors kiss, gamla svett, utsläpp från båtar, matrester, avföring, döda fiskar etc etc... Så...nu vet vi det. Vi åker till något sollöst land på semester i år. Jepp. Det gör vi.

Vad jag är nästan ännu räddare för, alltså tappar-andan-och-blundar-så-jag-slipper-se-och-tror-att-det-farliga-är-borta-rädd för, SÅ rädd, ni fattar va? Fåglar....brrrr....äckliga äckliga varelser med snuskiga flaxande vingar och otäcka små ben som ser ut som gammalt skelett som ser ut att knäckas när som helst och snuskiga, skitiga näbbar som hackar ögonen ur spädbarn och smutsiga fjädrar...USCH! Och tro mig, det spelar ingen roll om det är en "liten liten söt gråsparv" eller en kyrkogårdskorp eller en rosa flamingo från Parken Zoo...de är lika vidriga allihop och jag skulle inte klappa en fågel för alla pengar i världen. Äckligast av alla måste ju definitivt vara duvor....som råttor...fast jag har inget emot råttor, men ni fattar grejen... Helt ärligt så går jag hellre runt hela stan än går över torget om det är fåglar där. Måste nog söka hjälp...


Fy fa-an vad äckligt! Ber lite om ursäkt för den...

                        
De är utbildade dessutom...



Ser till och med ut som monster...




De är många...och organiserade...
To kill a mockingbird is fine, to kill them all is better

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0