Nej tack, jag är intelligent nog att ha egna åsikter. Men tack ändå.

Jag står absolut för att jag tycker att alla ska få tycka och tänka som de vill. Jag tror på olika åsikter för ett fungerande samhälle som kan expandera utan att dö ut i en enkelspårig tunnel någonstans. Jag tycker att ALLA får tycka och tro på precis vad de vill. Det är själva uttrycken jag har jävligt svårt för ibland. Det finns en hel del religioner, politiska fenomen och människor jag absolut inte förstår hur de kan bete sig som de gör...men som sagt, åsikten är upp till var och en, uttrycken är oftast rent ut sagt dummare än att ge en treåring fingerfärg. Vad jag ville komma till var en liten liten fortsättning på mitt förra inlägg där jag skrev om hur lustiga människor det finns i den här stan. Två på en dag...fantastiskt...eller kanske inte samma dag, för person nr 2 kastade in ett reklamblad i min brevlåda 00.47. Bara det är ju ganska lustigt. Vem fan delar ut reklam tio i ett??! Utan att röja reklamutdelarens arbetsgivare, eller uppdragsgivare, eller vad det nu heter när man ber folk dela ut reklam för en, så vill jag gärna citera den här inte alltför intelligenta gruppens finfina reklamblad som bestod av en fram och baksida A4 med både bilder och färgtryck. "*** kämpar för det *** folkets frihet och överlevnad. Vi förkastar det rådande systemet som sålt ut *** framtid, som svikit alla folkliga, nationella och rasliga ideal och som endast tjänar Sion, penningen, materialismen och kortsiktigheten" (Observera att stjärnorna står för de ord jag var tvungen att censurera för att inte hänga ut denna grupp. För det vill jag ju inte. Nä, det vill jag inte.) Efter att ha läst bladet, japp, både fram- och baksida har jag nu två frågor. 1. Vem fan är Sion?? och 2. Vem lärde reklambladsskrivaren att stava till materialism??

Jag upprepar igen, för att inga missförstånd ska uppstå; jag tycker det är helt okej att den här gruppen tycker som de tycker, för det får man. De får eventuellt till och med smyga runt mitt i natten och tvinga in sina åsikter i folks brevlådor, vad vet jag om det... Jag har också åsikter som jag älskar att pracka på folk...men till skillnad från mina åsikter så bottnar nog deras i att deras mamma aldrig kramade dem eller att de fick sitta ensamma och äta på lunchen i sjuan. (Vänta lite nu...jag satt också ensam ibland och åt i sjuan....Nån som vill ha ett reklamblad??!)

Okej..."tiden håller på att rinna ut"...kanske det...men om jag bara har en femtio, sextio år kvar att leva tänker jag fan inte slösa bort dem på att dela ut reklam på min fritid.

Igen, en del av det snubbarna säger låter vettigt...jag tycker en del är dåligt också...som...kollektivavtalen på mitt jobb, fackets överjävligt höga avgifter, att äldrevården är fruktansvärt dålig, att barnen inte lär sig läsa...ni vet, sånt där...men jag får fan bli allt bra fattig innan jag springer fem trappor upp för ETT A4! Det krävs engagemang och det, mina vänner, DET ska killen fan ha cred för!

Nu har ni sagt erat, jag har sagt mitt. Nu måste vi väl vara kvitt, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0