Jag är en grym hyresvärd

Joråsåatte....jag har städat duvbajs idag. Det var jävligt upphetsande. Städade jättelänge, sedan slängde jag moppen, råkade tappa trasan i toaletten och duschade i en halvtimma. Huden var en aning skinnflådd efter allt skrubbande. Alla vet ju att fågelbajs är skitfarligt. Usch! Tror minsann att min lilla hyresgäst har flytt fältet nu. Har inte sett till honom på hela dagen. Hängde upp galgar och Cd-skivor på räcket för att skrämma bort fågelfan. Tror det funkade. Slängde dessutom upp en apful orange t-shirt på en galge. Tror det var den som gjorde susen. Kan fåglar se färg förresten? Aja, skitsamma. Är den lilla jäveln borta skiter jag fullständigt i vad det var som fick honom att byta adress. Nöjd!

Fick mat hos mamma idag igen. Hon tog mig tydligen på allvar igår när jag påpekade att det vore himla gott med kyckling och currysås idag. För det fick jag. Bra med mamma. Skulle ha dammsugit. Idag igen. Men så blev det inte. Idag heller. Onöjd.

Pratade med en otrevlig Forex-tant i telfon också. Försår inte vad folk med sådan attityd gör på en sådan arbetsplats där man måste ha kundkontakt. Lås in dom i en garderob nånstans...bättre så.

Det borde ha varit...det skulle ha varit du...det kunde ha...det kunde ha varit jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0