Var växer blommorna?



Jag fick några blommor en gång...
Det är sällsynt..

För mitt hus ligger i betongen där inga blommor växer
Mitt liv händer i staden där träden är av plast

Det var svarta blommor, som vissnade snart
De var vackra en minut, men dog ganska snabbt

Flyktiga, flyktiga, flyktiga...
Jag hann ta ett kort, så jag kan titta på dem ibland

Jag minns att de doftade sött, mörkt, varmt
Jag minns att de prasslade mellan fingrarna när de dog

Jag minns att jag hade velat spara dem längre

Men jag har fotot kvar, så jag minns...

Jag har letat efter likadana blommor, men bara hittat kopior.
Har aldrig hittat platsen där de svarta blommorna växer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0