Varför kan inte jag vara som alla andra och sova såhär dags?

Aldrig tidigare har internet varit så tråkigt. Aldrig tidigare har jag haft så lite att göra och varit såhär uttråkad. Sova kanske, föreslår du då? Näe...inte jag. Inte än. Jag funkar inte så. Lägga mig rakt upp och ner är ju ännu tråkigare. Skulle kunna läsa, men är för pigg för det. Blir bara rastlös då. Internet funkar ju alltid som tidsfördriv, trodde jag. När jag läst dagens bloggar, kollat mejlet, lite nyheter, läst om det stackars barnet i Arizona som skjutit sin mamma, spatserat runt på blocket en sväng och kollat tv-tablån så är internet...dött....Finns inget mer. Jag har hittat slutet på universum. Det låg i en ikea-låda på blocket. Grattis. Det är väl såhär det är, antar jag. När man nått fram till slutet. När det inte finns nåt mer... Då sitter man där i svarta mysbrallor och en t-shirt med skämt-text och röda duntofflor och glor på gamla avsnitt av CSI...och det är tomt...tråkigt...grått...lite som stillestånd skulle man kunna säga...

Jag har faktiskt jobbat idag...om man nu kan kalla det det...det var inte alltför jobbigt och bidrog mest till att jag tvingades kliva upp alldeles för tidigt. Jag förstår inte varför omvärlden inte förstår att människan inte är byggd för att kliva upp innan lunch. Jag tror att vi skulle ha ett mycket gladare samhälle om livet inte startade förrän vid tolv. Det vore fantastiskt. När jag blir kung...

Jag har även konstaterat idag att jag inte är någon underskön syn på mornarna. Speciellt inte med gårdagens smink OCH frisyr. Inte vackert....stackars er som mötte mig på gatan.

Har även kommit fram till att laminerade kakor är skitdåliga. Dem har man ju absolut noll nytta av....

De drömmar jag har är drömmar för alltid. När de smälter samman med min verklighet ska jag bli rädd...vem vågar leva i en dröm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0