K...k...k...karatefylla

Vi börjar såhär; personalfest på statt igår. Alla vet vad det betyder...

Det är otroligt vad trevligt det är med personalfest ibland. Man äter lite mat, leker lite lekar, hoppar lite på dansgolvet, dricker lite alkohol, dricker lite mera alkohol, dricker jättemycket alkohol, vaknar på toaletten klockan sex imorse. På statt. Fattar ni den??! För jag gör det fan inte! Klockan sex slog jag upp mina blå och var lite förbannad över att det var så jävla kallt. Förvånades en stund över att jag låg så jävla obekvämt och att jackan inte räckte som täcke. Sedan klarnade det en gnutta när jag insåg att jag låg på golvet på statts toalett. Hur i helvete gick det till?? Hur hamnade jag där och varför fanns det inga täcken?? Så irriterande... Man kan ju med lätthet påstå att jag fortfarande var full när jag vaknade där på stengolvet och det kanske förklarar varför jag tyckte att det var en bra idé att ta hissen upp till en våning (vilken vet jag inte) för att lägga mig på ett rum där det fanns täcken. Vad jag inte riktigt hade med i min beräkning var att rummen såklart är låsta...var ïnte så snabbtänkt imorse. Istället tyckte jag att jag kunde lägga mig på golvet i korridoren där det åtminstone fanns mjuka mattor. Bra tänkt..jätte. Satte mig ner, men ångrade mig snabbt. Tyckte väl att det var läge att gå hem...så jag smög ner igen. Där satt det en väktare. Fyfan... Sliten idag? Jävla fråga...med tanke på hur jag såg ut var det nog ganska uppenbart. Mmm...som fan. Jävla konstigt att han inte undrade var jag kom ifrån...eller han kanske tycker det är okej med folk som poppar upp från ingenstans....

Det var lite dåligt att det tog mig en kvart att hitta min väska med mina nycklar i. Det var lite bra av mig att jag kom hem.

Självklart fick Anneli lite skäll för att hon lämnat mig ensam...hon borde veta vid det här laget... ; )

När dimman lättar och man ser saker i ett nytt ljus var det fan inte så farligt.


Vad bilden har med saken att göra? Inte ett jävla dugg. Men jag gillar den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0