Att tömma sitt liv

Med feber i pannan och baciller i halsen var det visst soptippsdags idag. Min, mammas och Jonnas lägenheter var i akut behov av skräptömning. Men Jennie, sa mamma, du är ju sjuk, inte ska du vara med och bära.Jag frustade lite och skakade på huvudet. Äsch, jag är inte så sjuk...egentligen. Jag ska bära! Sedan kröp jag ihop i soffan i en allvarlig hostattack. Jaja...är huvudet dumt får kroppen lida men bar det gjorde jag, minsann! Duktiga vi lyckades fylla...FYLLA...ett jättesläp med skräp. Alla grannar trodde vi skulle flytta för det var tamefan ett helt bohag som åkte iväg till Lilla Nyby.

Gubbarna på tippen höll superkoll på oss hela tiden. Ajaj, det där är elektronik, det ska slängas därborta. Nejnej, det där räknas som brännbart, det får du inte slänga bland metallen och ojojoj inte slänga möbler med tyg på bland träet! De tog oss för fuskare! De trodde vi fejkade våran sortering! (Vilket jag i och för sig hade försökt göra med en sopsäck jag påstod var brännbar men hade blandat hejvilt med posrlin och gamla lerkrukor. Vafan!! krukorna är ju brända från början i alla fall! Av jord är du kommen...) Men nu kan man nästan kalla oss för supersorterare. Nu är vi nästan soptippsexperter. Och lite lite mindre skräp trängs det i mina förråd nu. Tror inte det främjade min feber ett dugg det där...

Nu; duscha bort all smuts, däcka på soffan eventuellt med ett tycka-synd-om-mig-själv-glas-vin (fast mamma propsar på honungvatten, inte alls lika gott) och glo på tv i flera onödiga timmar. Sedan ska jag hoppas på att det dyker upp en frivillig kock eller likvärdigt och ger mig mat, för nu är jag fan hungrig!


Jag har städat bort den största bördan i min lägenhet...nu återstår bara det abstrakta skräpet i mitt övriga liv...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0