Det är dyrt att vakna

Alla som känner mig vet att jag inte är så värst morgonpigg. Därför har det här nya beteendet att kliva upp innan lunch blivit till en smärre sensation för mig. Speciellt när jag kliver upp halv sju för att tvätta. Men jag har kommit på att jag fan inte har råd att vara morgonpigg. Jag ska då rakt inte tvätta så dags! Morgonens tvätt har kostat mig ungefär (nä, exakt) 70 kronor. Först öppnade jag ena maskinen...och hittade ett filter. Funderade lite på varför det låg ett cigarettfilter i min maskin.Sen hittade jag ett till. Och ett till..och ett till... Sedan hittade jag en tändare (just det, den kostade 10:-...då blir det 80 kronor i förlust) Då började det gå upp ett ljus för mig.... Till sist hittade jag ett helt oöppnat paket i min ena tröjficka. Det var mest mos och tobak vid det tillfället...surt.... Cigaretter är jävligt dyra.

Var nyss nere och kollade torktumlaren. Då hittade jag en nytvättad tjugolapp bland handdukarna. Hur den hamnat där är dok ett mysterium...

Det kostar att ligga, men det är fan dyrt att gå upp också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0