Det viktiga i mitt liv

Jag har tänkt lite... Nu när jag håller på att rensa min lägenhet inför flytten har jag funderat. Till att börja med planerade jag att rensa ut allt skräp, magasinera mina möbler och packa ner resten av sakerna jag vill behålla och ställa i Camillas källare. Den nya planen är annorlunda. Jag packar ner sakerna jag vill behålla i lådor och ställer i Camillas källare. Resten gör jag mig av med. Möblerna har jag gett bort, porslinet har jag gett bort, mina glas har jag gett bort...

Jag pratade i telefon med en kompis idag som undrade vad jag skulle göra med allt och jag sade som det var, det ska bort. Men oj....varför då? Du har ju så fina saker... Ja, jag har en del fina saker. Alla mina möbler matchar, lägenheten ser ut som jag vill ha den, allting är svart och jag älskar min säng. Men vet ni, det är bara saker. Saker är inte viktiga Jag kan skaffa nya. Pengarna det kostar att magasinera skiten kan jag lika gärna köpa nya möbler för när jag kommer hem igen...

Var på lunch med folk från Statt idag. Vännerna, människor jag tycker om, som känner mig (om nu någon någonsin kommer lära känna mig...), som jag gått igenom så himla mycket roligt med. Det är sådant som är viktigt. Inte mitt vardagsrumsbord från Ikea. Människor jag delar minnen, upplevelser och utbyter åsikter med... Det är viktigt.

Röjde på mammas vind idag. Sådant rör upp minnen. Våra gamla leksaker, bebiskläder, böcker vi läste som små, fotografier. Det viktigaste i mitt liv är människorna jag växte upp med. Jeanine och Jonna, som jag blivit stor ihop med, som jag delade badkar med som liten, som jag åt sandkakor med och plockade blåsippor med i skogen. De är viktiga. Våra föräldrar, som uppfostrade oss, som tvättade våra leriga kläder, som skrek åt oss att sluta dra varandra i håret, som köpte guldiga kjolar åt oss till lågstadiediscot... Antonio, självklart. Tidernas goaste unge! De är viktiga! Inte sängen från Ellos som kostade mig massor med avbetalningar.

Jag är inte sentimental. Jag är jävligt rationell och realistisk. Saker är inte värda ett dugg. Min familj och mina vänner är det. Bara så ni vet...




Jag, Jeanine och Jonna. Fabulösiskt söta. Minsann!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det är tur att du tycker att saker inte är viktiga, för jag hade inte velat bli nerpackad i en låda och magasinerad i Kamillas källare...trots att den säkert e jättefin!Och jag säger som min kära mor om bilderna från er barndom: vad hände???

2009-05-07 @ 07:04:10
Postat av: jeanine Denise

Faaaaaan vad sööööt jag var redan då!

2009-05-07 @ 08:02:31
URL: http://diamondintherough.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tro mig, Anneli. Det undrar alla andra också!



Dessutom kan du vara lugn. Du är ju en människa, inte en sak. Du är en av de jag gillar, dig ska jag alltså inte packa ner, det är lugnt.

2009-05-07 @ 09:31:21
URL: http://nothingbutchaos.blogg.se/
Postat av: Emma Inga-Maj Johansson

Haha, jaa det förstår jag :D Nu är det upp till bevis på lördag :)

2009-05-07 @ 09:55:21
URL: http://eimj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0