Godmorgon världen..här kommer jag...

Men ååååååh!!! Hur fan är det möjligt?? Hur kan kroppen tycka att det är okej att vakna 06.35?? Jag förstår ingenting... För bara några månader sedan hade jag inte ens gått och lagt mig än vid den här tiden och nu vaknar jag innan tupp-fan var och varannan morgon. När somnade jag då, tro? Runt två kanske? Vilket betyder att jag sovit runt fyra timmar... Så jäkla irriterande! Nu tycker jag ju i och för sig att det är himla skönt att inte sova bort hela dagen längre...men newsflash: det finns inte ett dugg att göra såhär dags på dagen! Är starkt tveksam till att grannarna skulle uppskatta att väckas av min dammsugare eller fönsterputsning...

Funderade även en stund på att förmodligen har mina vänner i la stockholmia nyss somnat...och kommer lukta gammalt vin hela dagen. DÅ gör det mig lite nöjd att vakna såhär dags och vara pigg. DEN biten av de sena nätterna och långa sovmornarna saknar jag inte alls. :)

Jahapp..undra när mamma tänkte vakna då...ringa henne kanske?

Såå...godmorgon då...



Utan tillstånd så lånar jag den här bilden från Sandras blogg för att visa på den markanta skillnaden: Jag låg hemma i min soffa med hostmedicin och snorpapper, somnade vid två och vaknade halv sju. De festade i stockholm och somnade förmodligen inte förrän runt fyra, fem. Kan inte bestämma mig för om jag ska vara avundsjuk eller jävligt nöjd.

(Ska fråga Sandra om lov. Sedan. När hon vaknar. Och det kan ju dröja...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0