Jävligt dålig uppslutning på min vuxna hemmakväll

Kom hem runt halv åtta imorse...trodde att jag skulle kunna hålla mig vaken. Det kunde jag inte. Däckade ganska snabbt och sov till elva nånstans... Ungefär då började min lillasyster undra när jag skulle hämta hennes son. Ujujuj...tack alla högre makter för att jag inte var bakfull, för då hade jag ångrat rätt hårt att jag lovat ta hand om Tonton. Misstänker att det var den där morgonpromenaden som räddade mig. Trots att mina skor var lite lätt dödande och solen lyste mig i ögonen hela vägen hem. Inte populärt!

Calle och Camilla kom över vid ett med pizza, fyra lite läsk och en systerson. Det tröståts lite, beklagades lite, sedan var det bara att klä på sig och ner på stan. Varit ute hela dagen, jag och systersonen. Ätit tacos, druckit kaffe på tapas, hälsat på farbror Sven som uppenbarligen var väldigt skojig, lekt i parken i timmar. Sprungit upp och ner för trappan till rutschkanan massamassa gånger och jagat ¨fåglar för glatta livet. Det faktum att lillkillen bara är ett år bidrar lite till att han inte riktigt har koll på att man som mänsklig varelse inte kan gå på vatten. Han ville gärna prova ett par gånger. Man får springa efter honom som en tok. Han ville bara simma med fåglarna...

Han sover nu i alla fall, sedan ett par timmar tillbaka och jag har en jävligt vuxen hemmakväll. Nu funderar jag bara på var mitt sällskap är. Hade förväntat mig en smärre pilgrimsvandring hit, men jag tycker att det är jävligt dålig uppslutning...

Och du och du och du är vuxen åtminstone på papper, varför är inte du och du och du vuxen med mig?



Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -änglamamma och gravid

Vilken söting! Och strong av dig att hålla humöret uppe trots sen (eller kanske tidig) hemkomst;.))



Hoppas uppslutningen blev bättre lite senare;.))

2009-05-10 @ 02:43:55
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0