Mitt i dagsnatten

Egentligen så skulle jag väl vilja sova snart. Men det går ju inte, så här mitt i dagsnatten! Det är ljust ute som mitt på dagen och det förvånar mig lika mycket varje år. Går ju aldrig att sova såhär års... Egentligen är det sådant där ljus ute så man skulle vilja städa av bänkarna, skrapa golvet, stämpla ut och gå ut på Perrongen och ta en after-work-öl. Sedan tittar jag ut genom fönstret och ser att det har brunnit ner. Jag blir tamefan skitarg! Det stör mig som fan att jag inte får den här sommaren på perrongens uteservering. Det gör mig jätteirriterad att vi inte ens fick förbereda oss, ingen varning alls. Då kunde jag åtminstone kommit ihåg att uppskatta det mer under tiden jag var där.

Mit i dagsnatten...när jag tittar upp...då är det samma himmel som förr, men här på marken är det sig inte likt alls...

Perrongen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0