Om jag vore morgonpigg hade jag skaffat ett morgonjobb

Bull bull bullshit. Jag är inte ett dugg nöjd över att vakna klockan sju idag. Sju! Jag är ju för fasiken sjuk! Jag har ju hur många bra, fullt lagliga skäl som helst att ligga kvar och sova hela dagen. Men nä, då går det bra att vakna klockan 6.59 av en nysning som håller på att spränga bort halva huvudet. Fattar ni den; Jag vaknade..av en Nysning! Det är ju som ett stort jävla hånflin rakt upp i ansiktet. Lite som om världen vill säga upp och hoppa. Dags för ännu en dag med feber och förkylningsplågor. Bara att kliva upp. Ta det som en man!! Det är ju rent ut sagt förjäkligt. Skulle man inte bara kunna få sova bort sina smärtor? Det fick jag alltid när jag var liten... Men å andra sidan kanske det är det som är grejen. När man är liten FÅR man vara inlindad i bomull och pysslas om av sin mamma och ligga nerbäddad och sova och läsa serietidningar och dricka sockerdricka utan kolsyra och sånt... När man är vuxen är det dags att ta tjuren i hornen och stå ut. Deal with i!! Som en man... Mmm...för män tar förkylningar så jävla bra...

Nu ska jag tamesjutton lura systemet och gå och bädda ner mig i soffan. Finns säkert någon dålig Rikki Lake eller Lilla röda traktorn på tv att glo på nu...

Man får ju ha lite perspektiv förihelvete! Vad är en ynka förkylning mot världssvälten??
(Idag känns det ungefär likvärdigt måste jag säga...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0