Vissa är viktigare än andra

  • Mormor var i stan igår...middag hema hos mamma, hela familjen. Och jag hatar att jag inte vet när det är så nästa gång.

    Var på Jernbergska efter middagen och hämtade upp Malin innan vi gick till Jesper. Jag har bott i eskilstuna i 12 år och aldrig varit där. Sjukt mysig uteservering och jag sade att jag lätt skulle kunna tillbringa många timmar med en massa vin dör. Och jag hatar att jag inte kan gå dit när som helst hädanefter...

    Jesper hade repan-träff hemma hos sig. Med en hel del självinbjudna stattare från övriga avdelningar. Bland annat jag. Vi skvallrade som vanligt om folk vi tyckte om och ogillade och vilka som låg med vem förra helgen, senaste konferensen, sista p-festen. Det dracks en hel del alkohol, det skrattades och folk blev dyngfulla. Och det var precis som vanligt. Förutom att vi inte jobbar ihop längre. Och jag hatar att det aldrig blir så igen.

    Sedan var vi på grappa, precis intill ruinen och röklukten blev plötsligt kväljande, men jag kände igen mig och vännerna var där och folket jag tyckte om och de som blev fullare än jag för en gångs skull och jag insåg; jag passar så jävla bra på nybrogatan. Jag trivs där. Jag funkar där... Och jag såg bort mot time out och tyckte att där gillar jag att vara och snart är det borta. Jag är borta. Fan. Men jag gillade att låtsas att det var som vanligt. Och jag hatar att inse att jag ljuger för mig själv.

    Och jag hatar hatar hatar att det blir så jävla jobbigt att lämna en del, Vissa är viktigare än andra och en  del har kommit att betyda mer än tidigare...och jag är så jävla glad för ärlighet och förlåt förlåt, jag menade aldrig att inte visa något, men jag trodde du visste...och jag hatar att jag aldrig får chansen att se vad det var..

    Jag satt och grät en skvätt på grappa också. Grym separationsångest! Speciellt när jag fick söta sms från min syster och jag grät en skvätt till. Fast jag gråter inte. Inte jag. Men fan. Fanfan. Sedan grät jag en skvätt till när jag läste hennes blogginlägg.

    Men vet ni vad? Fyfan vad roligt jag ska ha! Jag ska flytta utomlands och jag ska längta hem och jag ska gå vilse på nya jobbet och jag ska glömma engelska ord och inte veta vad hålslev heter och säga fel namn till folk och tappa bort mig i lilla byn och bli full på nya pubar och fan vad jag ska längta hem. Men vet ni vad? Det går fortare att flyga till Skottland än att åka tåg till Göteborg. Det är dessutom billigare. Och fan vad jag skulle ångra mig om jag inte åkte...

    Och tack tack tack så mycket för alla minnen!

    Men vissa av er är viktigare än andra och ni vet om det...det är ni som kommer finnas kvar när jag kommer hem igen, det är ni som kommer stötta mig om jag stannar.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag kommer med utomlands!

2009-05-22 @ 04:54:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0