Att tränga sig i kön

I ett halvår sisådär har jag bott i ett land där folk dööööör av svininfluensan. Säger dom. Jag hörde om nån som dog i Glasgow två veckor efter att jag flyttade dit. Det var ju sorgligt. Men efter det. Tyst. Här hemma har det varit svinhysteri. Massvaccination. Panik. Riskgruppsletande. Någon påstod att jag är riskgrupp. Konstigt. Menmen, medgörlig och väluppfostrad (!!!) som jag är går jag med på en liten vaccination. Sprutor har väl ingen dött av, eller hur? ELLER??

Sak samma, riskgrupp som man är tränger man sig före i kön och går dit och snor en dos från ett skolbarn. Det känns ju bra. Stjäla godis från småbarn, vaccin från ungar...någon kommer bli sjuk. I svinis. Och det kommer vara mitt fel. Mmm... Jag kommer bli jagad på gatan. För ett barn blev sjukt. Och det var mitt fel eftersom jag trängde mig. Men jag kommer vara frisk. Jag kommer aldrig få svinis. Jag, Jennie, 25 år gammal, snodde en dos vaccin från ett barn. Jag är frisk. Ingen svinis här inte. Jag trängde mig...

Jag tror jag straffas. Tror jag har en grym huvudvärk idag...

Tre dagar...och jag saknar dig redan. Är det också ett straff för att jag stjäl vaccin?

Kommentarer
Postat av: jeanine denise

ähhh jag trängde mig med i kön, ingen bigdeal. Huvdsaken var juh att antonio fick sin dos

2009-11-23 @ 13:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0